Rozhovory spokojnosti a.k.a. kávičky

Čo dokáže 280 káv so 190 kolegami za 31 dní? Kávy vo Visme majú rôzne schopnosti - menia sa na kód a pomáhajú pri problémoch.

Apropo problémy. Všetko to začalo práve problémom - problémom už zabudnutým z roku 2019, kedy sa ukázalo, že pravidelné 1on1 s manažérom nestačí. Dievčatá z HR urobili krok naviac a začali robiť presne to, čo HR robiť má. Rozprávať sa, zaujímať sa, riešiť problémy. Každý jeden zo 6 členov kritického tímu dostal v tom čase priestor na 1on1 s HR porozprávať sa, pomenovať problém, ukázať čo ho trápi či prísť s návrhom ako veci robiť lepšie :)

Kávičky s HR v tomto prípade zafungovali - problémy, ktoré na danom produkte v tom čase boli sa čiastočne vyriešili a cenný feedback nedostal len manažér a produkt samotný, ale aj my a Visma. A vtedy sme si povedali, čo takto porozprávať sa s každým? Nešli sme hľadať problémy, chceli sme feedback. Feedback na to, či robíme aj my na HR svoju prácu dobre, či office poskytuje všetko čo má, či kolegovia vedia kam Visma a produkt na ktorom pracujú smeruje. 


Pripravili sme si oblasti, ktoré nás zaujímajú a rozposlali pozvánky na kávu. Okolo kávy sa u nás točí všetko. Začíname ňou deň, pozývame na ňu kandidátov,”meníme ju na kód”. Už pri rannej káve sa dozvieme ako sa náš kolega má.Či ten úsmev na tvári hovorí, že mu schválili budget na ďalšiu konferu alebo ráno v posilke dosiahol svoju maximálku na benchi. Zistíme tiež, či ten ťažký povzdych hovorí, že ho už dožral starý Angular alebo len ranná zápcha na Palackého a uvrešťané deti v aute. Aj preto majú naše rozhovory spokojnosti pracovný názov “Kávičky”.


Kávičky, sa u nás stali tradíciou a tento jún sme ich urobili už po štvrtýkrát. Niektorí ich milujú a … niektorým neublížia. Pre nás na HR to znamená totálne vybookovaný kalendár a vysokú hladinu kofeínu. S narastaj[cim kofeínom v krvi rastie priamo úmerne počet podnetov od kolegov. Nesťažujeme sa. Robíme to rady a s láskou :)  Na kávičku príde každý - od nedávno nastúpeného internistu až po manažéra. Tento rok si po prvý krát strihol kávičku aj Roman (pozn. náš managing director) :)


Máme kolegov, ktorým stačí na kávičku 15 minút, iní sa rozrozprávajú a strávime spolu dobrú hodinku. Z každého rozhovoru robíme výstup - výstup pre manažéra a výstup pre nás v Košiciach. Pozornosť manažérov upriamuje na spokojnosť s náplňou práce, technológiami, procesmi, vzdelávaním či na ambície daných kolegov.

Pre nás ako HR v Košiciach je dôležité všetko. Vďaka feedbacku na produkt a prácu vieme zhodnotiť, či u niekoho nie je náhodou čas na rotáciu alebo či niekde nerobia niečo tak dobre, že stojí za to inšpirovať sa. Zaviedli sme tak napríklad YDD (Your Development Day) na takmer všetkých našich produktoch, či spravili zo znudeného seniora na jednom produkte zanieteného Tech leada na inom.


Z kávičiek vzišla väčšina našich benefitov - sick day či preplácaná PN. “Hlas ľudu” rozhodol. Rovnako tak o quiet roome na 4. poschodí, bublinkatej vode, zdieľaných kolobežkách či možnosti vybrať si malý HW podľa svojich preferencií. Na HR nemyslíme na všetko a práve takéto pripomenutia, hoc aj vecí čo sa môžu zdať samozrejmé, nám veľmi pomôžu. Stačí prísť, povedať a veci sa dajú do pohybu. Nehovoríme hneď na všetko nie. Všetko si poctivo prejdeme, rozoberieme  a urobíme rozhodnutie :)


A asi sa zhodneme, že spokojní kolegovia sú najväčšou výhrou HR a snažíme sa robiť všetko preto, aby to tak bolo. A v tom sú naše kávičky doslova zlatom, aj keď nás stoja veľa času, aktívneho počúvania, sústredenia a riešenia :)